Renovar-se o morir; aquesta dita toca de molt a prop el comerç que ha vist com amb el pas dels anys hem passat de la petita botiga de tota la vida, on el tracte i la confiança amb el comerciant era vital per tancar una venda al comerç electrònic que prima la practicitat i la immediatesa.
Avui en dia tenim la sort que conviuen ambdós estils en l’àmbit comercial.
I per estar a la última en el seu sector els alumnes de IMM han visitat un gegant del comerç electrònic i la distribució, ni més ni menys que: AMAZON.
El magatzem semblava tenir vida pròpia i de fons ressonaven un números que després de recòrrer el centre logístic no se’ls hi han fet gens estranys:
👉Més de 100 milions d’usuaris a tot el món.
👉Els quals han comprat més de 5.000 milions de productes al 2017.
👉Més de 300.000 mil petites empreses “third-party-sellers” són les proveïdores de més de la meitat dels productes que ven tal empresa.
👉Més de 560.000 persones es guanyen la vida treballant a Amazon…
Digueu-nos “tiquis-miquis” però a l’any 1994 Jeff Bezos va ser un visionari quan va començar a treballar en el seu pla de negocis, i els nostres alumnes no es volien perdre la seva empremta siguent testimonis del que representa aquest negoci de comerç electrònic i servei de computació al núvol a tots nivells.
I una curiositat:💡sabíeu que Amazon en un principi es deia Cadabra, fins que l’advocat de la companyia es va confondre el nom per cadàver?? 💀🤣.. A partir d’aquí els experts en “naming” van decidir posar-li Amazon (quelcom més exòtic i diferent💀).. 😅 També el riu més gran del món.. tal i com planejava que fos el seu negoci.. (i no es va equivocar de gaire).. .
Avui en dia, no hem de deixar de mimar el comerç de proximitat.. O de km0, tanmateix si que és veritat que una companyia com aquesta, capaç de vendre productes de la A a la Z en un temps record els hi està posant cada cop més difícil..
I ara va, qui no hagi comprat mai per amazon, que tiri la primera pedra‼️🤾♂️
.
#institutdevic#fp#cfgs#imm#internationalmarketingmanagement#amazon@amazon