A quinze dies d’aquest gran esdeveniment que és l’ham de moltes compres a partir de promocions i “ofertons” els nostres alumnes de cm10/cm12, activitats comercials i activitats comercials àmbit logístic en fan la “posada a punt” de l’edifici i el vesteixen amb cartells flamants, aparadors cridaners i sobretot molt de color.
.
.
Part de l’aprenentatge del cicle és la dinamització del punt de venda, fer accions promocionals, gestió de l’àrea expositiva…
.
.
De moment deixem que ens preparin l’atrezzo que d’aqui dues setmanes ens enlluernaran amb els seus dots d’oratòria, i destreses a l’hora de vendre productes i serveis.
.
.
Tan de bo els nostres alumnes puguin aprofitar tot lo positiu d’aquest esdeveniment, comercialment parlant, i alhora siguem capaços d’ inculcar-los conceptes i valors, com els de comerç just..
.
.
En serem capaços/es🤷♂️🤷♀️.. ⁉️⁉️
.
.
Són o han de ser necessariament black friday, i comerç just o com a mínim comerç conscient conceptes contraposats⁉️⁉️ Reflexionem-hi..
.
.
Però abans deixeu-nos felicitar als nostres petits/grans comercials… I un missatge:agafeu forces que venen dies de molta feina‼️‼️‼️😎
Projecte de mostreig i anàlisi d’un riu
Els alumnes del CFGS de laboratori d’anàlisi i control de qualitat han desenvolupat un projecte per fer el mostreig de sòlids i líquids d’un riu i el posterior anàlisi d’aquestes mostres.
A principis de novembre, els alumnes van iniciar el projecte en grups de 3 o 4 decidint en quin tram de riu es centrarien i definint les àrees de mostreig perquè fos representatiu. Van elaborar un pla de mostreig, a l’igual que tots els registres que necessitarien el dia de la sortida. Com que són molt treballadors, paral·lelament van preparar uns procediments normalitzats de treball (PNT) per analitzar diferents paràmetres en les mostres que agafarien al riu.
El 15 de novembre, van fer la sortida al riu. Tot i el fred gèlid, i l’absència del sol, van agafar tots els equips, les motxilles, la roba d’abric i cap al riu falta gent. Van portar a la pràctica amb molt d’èxit tot el que havien preparat tant per prendre mostres sòlides de sòls, com per agafar mostres líquides del riu. I no es van oblidar d’anotar-ho tot en els fulls de registre que havien preparat.
Un cop recuperats del fred, a partir del 18 de novembre, als laboratoris de l’institut, han demostrats les seves habilitats d’analistes. Han realitzat els anàlisis de clorurs, de matèria oxidable, de duresa, d’alcalinitat, d’humitat i de granulometria amb una gran professionalitat.
The IMM Course
Experiència a l’international Marketing Management, escrit per l’alumne de l’Institut de Vic Nil Priego, en l’idioma vehicular del cicle formatiu.
I wonder what Neil Armstrong thought when he first stepped into the moon as the first man. Being the pioneer and all that would surely have been an experience to never forget…
Well, I haven’t been the first man to land in the moon because that place is already taken, but at least I am a pioneer of something also very important: education.
The IMM course stands for “International Marketing Management”, and it’s based on a new project that aims to gather several different nationalities and make them be part of a same class. This class will travel to each other’s countries to adapt themselves in a new and changing environment, mimicking the world of business.
We began in Italy, then the Netherlands, followed by Spain and ending in Portugal. For now, I’ve only lived the experience in 3 of the 4 different countries, and I can already say that this has changed me, especially from the inside:
I started the journey as a kid and I saw myself growing up to the point of becoming a self-conscious adult across different countries, and that, even though may sound like a cliché, is the most important thing I’ve realized during these last months. Using other words, in this period of time I‘ve gathered a great deal of experiences and gained tons of knowledge that in the end, are more reasons to venture yourself towards the unknown and fill your mind with personal enrichment.
Of course, you may encounter some problems along the way, and this is not but a test for you, to overcome it and advance to the next stage. In the end, that’s the only thing that matters, and if you take in consideration what you will earn with it, new problems will be necessary to be solved with new solutions.
To be honest, I am not selling you this course, because that would mean to paint it all happy and avoid the bad aspects of it –such as leaving your loved ones behind or find incompatibilities with your new classmates, among others– but I do recommend you try it out. For sure, the result will not leave you indifferent, and you will take the experience that comes with it.
Thank you.
Entrevista a Eduard Abadias
La següent entrevista, realitzada per Catalunya Empren (Departament d’Empresa i Coneixement, de la Generalitat de Catalunya), està penjada al següent link:
http://xarxaempren.gencat.cat/ca/detalls/article/Eduard-Abadias
Eduard Abadias (Granollers, 1981) es dedica des del 2008 a la docència i promoure l’emprenedoria i la innovació en l’àmbit de la formació professional a l’Institut de Vic. Ara fa un curs i mig va tenir la possibilitat de treballar pel Departament d’Educació gestionant un programa per difondre la innovació i la transferència de coneixement als centres, el programa Innovafp. Sempre ha ajudat a persones a desvetllar el seu talent i treballar-lo, que segons explica és una tasca apassionant.
Eduard Abadias (Granollers, 1981) es dedica des del 2008 a la docència i promoure l’emprenedoria i la innovació en l’àmbit de la formació professional a l’Institut de Vic. Ara fa un curs i mig va tenir la possibilitat de treballar pel Departament d’Educació gestionant un programa per difondre la innovació i la transferència de coneixement als centres, el programa Innovafp. Sempre ha ajudat a persones a desvetllar el seu talent i treballar-lo, que segons explica és una tasca apassionant.
Quina valoració fas del viatge que vas fer a Boston amb la comunitat Catalunya Emprèn?
Ha estat un viatge molt ben pensat, on ha coincidit entorn, visites i xerrades planificades amb molta visió i capacitat, això s’afegeix a què les persones que vam realitzar la missió érem un grup de persones divers d’entorns diferents, però amb interessos comuns.
La valoració que en faig és molt positiva, ja que els factors esmentats ens han fet tenir visió de conjunt i conèixer alguns dels paradigmes que fan de l’ecosistema de Boston un dels més dinàmics del món.
Com veus l’ecosistema de Boston?
Boston captiva pel seu grau de complexitat i la constant ebullició en la que viu l’entorn productiu de la ciutat. Un entorn capaç de captar persones amb grans coneixements i idees, interconnectar-les i sacsejar-les convertint-se en un gran pol d’atracció de riquesa i talent. Durant el nostre viatge vam poder veure tot un univers d’startups, vertiginosament dinàmic amb molta capacitat de mutar, sumar entre elles, avançar-se a la resta i crear tendència.
Té moltes diferències amb el català?
Aquí estant havent-hi experiències que han estat capaces de superar paradigmes per adaptar-se a les tendències del moment. Barcelona és un exemple important en aquest sentit, tanmateix una de les reflexions primeres que apareixen en la majoria de persones que vam ser al viatge és en la necessitat de trobar el nostre propi model. Europa, en general, ha d’asseure’s amb ella mateixa i veure on és, d’on ve i a on vol arribar a nivell social i econòmic. Això ens faria molt més conscients de les nostres mancances, però també de les nostres fortaleses.
Actualment estàs treballant a l’Institut Vic de Barcelona com a docent de FP. Veus il·lusió per emprendre entre l’alumnat?
Sempre diré que em considero un gran privilegiat, perquè puc conviure amb jovent que treballa, es prepara professionalment i a la vegada afronta amb molta energia un futur ple d’incerteses. La taxa d’alumnes que tinguin il·lusió per emprendre sempre serà proporcional a la capacitat que tingui l’entorn per fer-los creure en les seves possibilitats. Crec que és el repte més gran que tenim com a docents.
Quins consells els donaries?
N’he donat molts de consells, de fet encara cometo l’error de donar-ne de vegades. Quan estic fi, si els alumnes em demanem un consell els dic que no em facin massa cas i que sobretot s’escoltin a ells mateixos, que allí rau la resposta.
També ets coordinador del programa Innova FP del departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya. Ens podries explicar quin objectiu té aquest programa?
El programa innovafp té una tasca molt agosarada, pretén que instituts de Formació Professional puguin donar resposta, en molts casos una resposta innovadora, per a empreses que busquen un assessorament, una solució tècnica, un estudi… i estableixin així una relació formal. Això podria explicar un dels seus objectius principals, posar alumnes com també docents en una situació en la que han de treballar dur per treure tot l’ingeni i resoldre un problema del món real que espera de la seva resposta. D’aquí se’n poden extreure molts inputs positius en el seu aprenentatge i en general en la qualitat de la Formació Professional.
Barcelona és una de les ciutats més ben valorades per acollir startups. Això ha de ser una motivació per captar nous emprenedors i que des de l’administració pública s’hi aposti amb força?
Entendre que hi ha un nou paradigma que cada cop més flexibilitza entorns productius, els interconnecta i els fa adaptables a noves situacions ens convertiria en una economia molt més resilient als escenaris que estan per arribar. Des de l’administració, apostar per aquests models pot ser sinònim de visió estratègica per mantenir un model econòmic i social pròsper a llarg termini.
Enllaços destacatsInnova FPBoston Innovation Ecosystem Seminar
VISITA A GURB TRANSPORT SANITARI DE CATALUNYA (TSC)
I ahir, els nostres Tècnics d’emergències Sanitàries de primer curs van visitar la Base que té a Gurb el Transport Sanitari de Catalunya (TSC) .
.
.
🚑🚒🚑🚒🚑🚒🚑🚒🚑🚒🚑🚒🚑🚒
.
.
Els nostres alumnes van tenir l’oportunitat de visitar de primera mà una flota d’ambulàncies, amb explicacions de gran vàlua per entendre tot el desplegament logístic que comporta el servei d’emergències sanitàries.
.
.
TSC ofereix una gran varietat de serveis especialitzats: transport sanitari urgent, no urgent, transport sanitari especialitzat per pacients en diàlisi, transport adaptat i serveis preventius de riscs previsibles.
.
.
Allí es van adonar en un futur professional molt proper seran peça clau en l’engranatge de tota aquesta maquinària on no pot fallar res… Ja que s’hi juguen molt.. I cada segon és clau quan es tracta de salvar vides.💓
.
.
Moltíssimes gràcies pel que ens vau explicar, i per donar vida i versemblança a tota la teoria que donem a les aules. Gràcies per ajudar-nos a vetllar per tal que la teoria i la pràctica vagin de la mà i no s’allunyin la una de l’altre.
.
.
IMM a Amazon
Renovar-se o morir; aquesta dita toca de molt a prop el comerç que ha vist com amb el pas dels anys hem passat de la petita botiga de tota la vida, on el tracte i la confiança amb el comerciant era vital per tancar una venda al comerç electrònic que prima la practicitat i la immediatesa.
Avui en dia tenim la sort que conviuen ambdós estils en l’àmbit comercial.
I per estar a la última en el seu sector els alumnes de IMM han visitat un gegant del comerç electrònic i la distribució, ni més ni menys que: AMAZON.
El magatzem semblava tenir vida pròpia i de fons ressonaven un números que després de recòrrer el centre logístic no se’ls hi han fet gens estranys:
👉Més de 100 milions d’usuaris a tot el món.
👉Els quals han comprat més de 5.000 milions de productes al 2017.
👉Més de 300.000 mil petites empreses “third-party-sellers” són les proveïdores de més de la meitat dels productes que ven tal empresa.
👉Més de 560.000 persones es guanyen la vida treballant a Amazon…
Digueu-nos “tiquis-miquis” però a l’any 1994 Jeff Bezos va ser un visionari quan va començar a treballar en el seu pla de negocis, i els nostres alumnes no es volien perdre la seva empremta siguent testimonis del que representa aquest negoci de comerç electrònic i servei de computació al núvol a tots nivells.
I una curiositat:💡sabíeu que Amazon en un principi es deia Cadabra, fins que l’advocat de la companyia es va confondre el nom per cadàver?? 💀🤣.. A partir d’aquí els experts en “naming” van decidir posar-li Amazon (quelcom més exòtic i diferent💀).. 😅 També el riu més gran del món.. tal i com planejava que fos el seu negoci.. (i no es va equivocar de gaire).. .
Avui en dia, no hem de deixar de mimar el comerç de proximitat.. O de km0, tanmateix si que és veritat que una companyia com aquesta, capaç de vendre productes de la A a la Z en un temps record els hi està posant cada cop més difícil..
I ara va, qui no hagi comprat mai per amazon, que tiri la primera pedra‼️🤾♂️
.
#institutdevic#fp#cfgs#imm#internationalmarketingmanagement#amazon@amazon
PyireneFP
Jornada presentació PyireneFP a l’Institut de Vic
Dijous passat, 26 de setembre, a la sala Guernica del nostre institut, es presentava el servei d’informació i orientació transfronterer, per donar suport a les persones interessades en treballar o formar-se a França.
La jornada que es va esdevenir sota el nom ” Jornada d’orientadors transfronterers del projecte Pyirene” es va organitzar per donar a conèixer les tasques i les funcions dels orientadors dins dels centres.
Antonia Ariza, Xavier Armengol i director i subdirectora del nostre institut van ser els ponents que van fer-nos cinc cèntims del projecte.
L’institut serà centre de referència a la Catalunya Central tan per centres educatius com per empreses i particulars.
No hem d’oblidar l”objectiu del projecte és desenvolupar un espai transfronterer de formació professional , amb serveis d’ informació, orientació i reconeixement mutu d’estudis, per tal d’ajudar a persones a seguir itineraris de formació a través de les ofertes formatives existents en centres de l’espai transfronterer entre Espanya i França.
Projecte subvencionat pel FEDER, a través del programa de la U.E interreg V-A Espanya, França Andorra (POCTEFA 2014-2020)
Formen part del projecte sis regions amb competències en FP a ambdues bandes del Pirineu.: Catalunya, Aragó, Navarra, País Basc, la Regió de Nova Aquitània i Occitània.
I nosaltres volem ser allà per oferir a joves i adults serveis coordinats d’informació i orientació professional, en relació a les ofertes de formació professional i de reconeixement de l’experiència laboral existents en l’espai transfronterer.
També perquè creiem que és molt positiu organitzar estudis de FP entre centres d’ambdós costats dels Pirineus que facin possible la mobilitat de l’alumnat, amb el reconeixement directe dels aprenentatges adquirits.
Per últim creiem que és molt interessant promoure el desenvolupament dels sistemes de formació i les competències de les persones de l’espai transfronterer.
A veure si us animeu.
Per més informació: pyirenefp@ivic.cat
#institutdevic #fp #cfgs #cfgm #pyrenefp #interregpoctefa #frança #france #mobilitygo
Mecanització va a 100
Aquest dijous el grup de mecanització ha visitat l’exposició DEMODAY 2019 de HAAS BARCELONA.
Haas és un fabricant mundial de màquines de control numèric i eines de mecanitzat.
També és el fabricant oficial de peces CNC per NASCAR, i té en propietat un equip de competició de F1.
Cada any realitza un event on ensenya a professionals i estudiants els seus centres de mecanitzat i les últimes novetats.
Però no s’oblida d’incloure algun cotxe de F1, amb visita de pilots inclosa.
CFGM Mecanització visita empreses a Ripoll
Mecanització visita FBR i MATRIX
Aquest dimecres el grup d’alumnes del cicle formatiu de grau mitjà de Mecanització, han visitat dues empreses situades en la zona de Ripoll. Totes dues es dediquen a la producció mecànica.
FBR mecanització en general, muntatge i transformació del metall.
MATRIX, líders mundials en disseny i fabricació de motlles d’alta precissió.
Els agraïm que ens han obert les portes per veure com és el seu dia a dia i què fabriquen. Els alumnes n’han estat encantats.
Aquí teniu unes fotos de la visita: