M’ estimo,

l

https://criatures.ara.cat/opinio/Milloreu-autoestima-dels-vostres-fills_0_2172982683.html

L’autèntica autoestima és una passada! I avui us vull proposar 11 coses que podeu fer per millorar l’autoestima dels vostres fills! Som-hi:

  1. Esforceu-vos per conèixer els vostres fills en totes les etapes de la seva vida (no ens cansem de fer-ho: quan són petits -i tan monos!- i quan són adolescents -i tan apassionants!).
  2. Dediqueu-los temps en exclusiva i aprofiteu-lo per comunicar-vos amb ells (i recordeu que perquè sigui temps de qualitat cal passar-hi també temps en quantitat!).
  3. Descobriu els seus talents i animeu-los a compartir-los al servei dels altres (perquè els nostres talents brillen quan il·luminen el món, i perquè tot el que no es dona es perd!).
  4. Fomenteu la seva autonomia personal en tots els àmbits (sí, hi ha molts moments que aniríeu més ràpid fent-ho vosaltres, però això no els ajuda gens!).
  5. Fomenteu la seva participació en grups sans, motivadors i amb projectes (esplais i agrupaments, colles castelleres, voluntariat, parròquia, teatre, diables…).
  6. Eviteu la sobreprotecció (que és tot el contrari de fomentar l’autoestima).
  7. Ajudeu-los a mantenir una imatge personal sana, neta i adequada a l’activitat que realitzin (perquè cal saber anar pel món i no es pot fer submarinisme amb xiruques i bombones de butà!).
  8. Ajudeu-los a reconèixer l’autoritat i a comportar-se amb respecte (ja sé que això està molt mal vist, però segueixo pensant que el contrari d’obeir no és necessàriament pensar, i reconèixer la bona autoritat fa que sàpigues rebel·lar-te contra l’opressió!).
  9. Ajudeu-los a tolerar frustracions, a adquirir compromisos, a proposar-se objectius i a complir-los (de posar-se objectius realistes però ambiciosos i assolir-los se’n diu… èxit!).
  10. Ensenyeu-los a sentir-se orgullosos dels seus èxits i a celebrar-los amb generositat (a la vida cal saber perdre… i cal saber guanyar!).
  11. Sigueu vosaltres mateixos un bon model d’ autoestima!!

 

Campus Manresa de la UPC

Els alumnes de tercer d’ESO i de l’optativa de Tecnologia de 4rt han anat al Campus Manresa de la UPC  on durant un matí han treballat els continguts tecnològics de mecànica, electricitat i programació a través d’un taller de robòtica.El mètode de treball aplicat en aquest taller s’ha basat en l’aprenentatge autònom, cada grup ha treballat al seu ritme amb el suport de dos entrenadors, han pogut apropar-se al  món de la computació física i la robòtica tot desenvolupant habilitats i capacitats de lògica, resolució de problemes, imaginació i creativitat.També ha servit per donar a conèixer i apropar la universitat als estudiants d’ESO així com incentivar les vocacions per la ciència i la tecnologia.

Nou robot al cicle de robòtica.

El CFGS de robòtica ha incorporat un nou cobot o co-robot (robot col·laboratiu), és un tipus de robot creat per interaccionar conjuntament amb els humans en un entorn col·laboratiu de treball. El robot pot treballar “colze amb colze” amb una persona i aprendre dels nous moviments, un operari pot realitzar un moviment amb el braç del robot i aquest reproduir-lo automàticament.

Entrevista Anna Llorella

Anna LLorella Tayeda , 47 anys, professora  de  Cicles Formatius de Comerç i Màrqueting.

Forma part de l’ ASSOCIACIÓ   DE COOPERACIÓ PEL DESENVOLUPAMENT DE BANTANDICORI  (Senegal).12705fe0-9491-4331-95cf-33912d46cd4f

Associació sense ànim de lucre que es constitueix amb la missió bàsica de millorar les condicions de vida de les persones més desfavorides d’Àfrica. Concentrem la nostra tasca en projectes de cooperació, treballant conjuntament amb organitzacions locals, amb la fi d’emprendre accions dirigides a millorar les seves condicions de vida a partir de les seves prioritats.

 

  • Quan vas començar a treballar per l’ Associació?

Vaig començar  fa 7 anys  i  aquest any és  la quarta vegada que faig el viatge anual de cooperació per controlar els projectes.

 

  • Perquè et vas posar en aquesta Associació?

 Jo em preguntava:  Com puc ajudar a millorar  aquest món tan injust?

Aquesta pregunta i la sort de conèixer un grup de persones compromeses  van fer que m’ impliqués en aquest  projecte solidari.  Al Senegal parlen francès i vaig començar donant   classes de francès  a alguns membres de l’Associació  i  ajudant amb les traduccions de mails i documents. Després, em vaig implicar més i  ara formo part de la junta com a Tresorera.

 

  • Quins són els projectes que feu?

Fem projectes a la comunitat rural de Kandia  (Senegal).

Ens dediquem a buscar finançament per la construcció de pous d’ aigua potable i la creació de zones de cultiu. També col·laborem amb el CREN ( Centre de recuperació i educació nutricional), centre on acullen mares amb nens desnodrits i els recuperen, si no és massa tard.

Aquest any, en un poblat hem  portat un molí  per moldre la farina  i si funciona  l’ any vinent en comprarem més per  altres poblats. Sense això, les dones es passen el dia  picant el gra per obtenir la farina. És molt dur.

L’any vinent volem  crear un Poste de Santé ( com un CAP).Un  projecte molt ambiciós però també molt necessari.

Ah! I volem posar llum a un poblat!!  Al viatge d’ aquest any ha vingut un noi electricista i  intentarem fer una petita instal·lació.

Heu de pensar que en els poblats  d’ aquesta comunitat  viuen en cabanes i no hi ha ni aigua ni  electricitat.

  • Quan i què feu en el viatge anual ?

 

Cada any, al desembre, fem un  viatge de 12 dies per controlar els projectes. La nostra feina ens ocupa tot l’ any. No es tracta d’ un voluntariat d’ uns dies, sinó d’ un treball que s’ ha anat realitzant durant  l’ any i que culmina amb el viatge. El que fem és anar a controlar que els pous funcionin, que hagin fet les zones de cultiu, parlar amb els “jefes” dels poblats per solucionar problemes i buscar millores, parlar amb les persones que porten el CREN  per saber què necessiten, etc.

 

  • Què t’ aporta  aquesta experiència?

He vist gent molt pobra, tant que feia mal només mirar-los….

Nosaltres tenim molta sort de viure aquí  i de tenir tot el que necessitem, materialment parlant. Ajudar a aquestes persones a sortir de la pobresa extrema em fa feliç. Quan hi anem ens reben cantant, ballant i amb un somriure que no s’ oblida mai més.

L’Àfrica enganxa, la seva gent, les mirades….no s’ obliden.

I sobretot, perquè hem conegut herois; persones extraordinàries com les monges que porten el CREN, dones increïbles que ens estimen i ens fan sentir com a casa.

 

  • Li recomanaries a la gent que s’ apuntés a una Associació o ONG com aquesta?

 

I tant!  Aquí o a l’ Àfrica…….Tot som responsables del que passa al món i tots tenim dins el cor una força que ens empeny a ajudar. La felicitat no passa per les coses materials  sinó  per  ajudar, inspirar i donar amor. Comença per solucionar tot el que puguis, just en el lloc on ets ara mateix.

 

Els alumnes de CFGS de Màrqueting i Publicitat de segon van tenir una iniciativa de comprar pilotes pels nens del Senegal.

 

238c75c5-cded-4876-bb0b-7b26f6f45246.JPGbeb3e964-c999-472d-bfd5-e6c83126b664.JPG

Visita a la Fageda

Els alumnes de primer i segon, d’ Activitats Comercials i Activitats Comercials en l’ Àmbit Logístic, vam  visitar, el 4 de desembre,   La Fageda Cooperativa.

Vam veure de primera mà , com s’ elaboren  els productes làctics.  Ens van explicar tot el procés de producció;  des del camp i les granges fins que arriba al consumidor.  Vam veure la cura que tenen de les vaques i del camp,  i sobretot de les capacitats de la gent que treballa allí.

Va ser una sortida sociocultural,  molt profitosa en un entorn natural, on ens vam divertir i sobretot aprendre.

Els alumnes del Grau Mitjà de Futbol, visiten l’entrenament del 1r equip de la U.E.Olot.

Els alumnes que estudien el cicle formatiu de Grau Mitjà de futbol, han visitat l’entrenament del 1r equip de la U.E.Olot que milita a 2a Divisió B, entrenats per  Raúl Garrido. Durant el matí, van poder conversar amb els jugadors, entrenadors del club, i tot l’staff tècnic corresponent, i al mateix temps, aprendre noves metodologies a l’hora de treballar. Paral·lelament, van aprofitar la sortida a Olot, també, per poder conèixer les instal·lacions i els recursos de treball que tenen en aquest club.

Cal tenir constància, que els alumnes que acaben el 1r nivell, poden continuar la seva formació de 2n nivell, al mateix institut, i també poden anar a treballar a clubs esportius de futbol, amb totes les cagtegories del futbol base

El cicle formatiu de Futbol, enguany és el 1r any que es fa a l’IES Vic, i el centre té la voluntat de poder formar entrenadors/es i docents en aquest àmbit durant molt de temps.

Així doncs, com es diu en argot futbolístic, que comenci a rodar la pilota, i que disfrutin tot jugant, i estudiant.

Projecte GASTRO MARKET

 

Els alumnes de 2n de Màrqueting i Publicitat de l’Institut de Vic estan preparant el projecte GASTRO MARKET que es celebrarà el dijous 20 de desembre a l’Institut de Vic.

El GASTRO MARKET és un acte adreçat a l’alumnat de la família de comerç , on es podrà degustar cuina de diferents països del món, i gaudir de les diferents cultures.

En l’event es podrà degustar cuina típica catalana, italiana, marroquina, francesa, espanyola, mexicana i d’Estats Units.

L’alumnat de 1r curs de Indústries alimentàries de l’Institut de Vic, és el responsable de l’elaboració del càtering 

 

Projecte Black Friday

Els alumnes de primer curs dels CFGM d’Activitats comercials (CM10) i Activitats comercials d’àmbit logístic (CM12) van participar en el projecte BLACK FRIDAY el passat 23 de novembre.

La Sala Guernica de l’Institut de Vic es va omplir de bat a bat amb les botigues creades pels mateixos alumnes.

Cada grup d’alumnes va escollir un tipus de producte  a vendre, i en va fer  la promoció, la cartelleria, l’anunci publicitari (per televisió i ràdio), la simulació de venda a clients, etc.

El propòsit del projecte era potenciar la creativitat, el treball en grup, la capacitat de venda i comunicació, i organitzar i desenvolupar la feina encomanada en el temps establert.

Va ser un acte ple de bons moments, i el resultat de tota una setmana de feina. La valoració que en van fer els alumnes va ser molt positiva.


Proudly powered by WordPress | Theme: Baskerville 2 by Anders Noren.

Up ↑